Spółka na Malediwach

Podstawowe informacje na temat spółki na Malediwach

Malediwy to archipelag oraz państwo wyspiarskie o tej samej nazwie, położone na Oceanie Indyjskim, ok. 500 km na południowy zachód od południowego krańca Indii.

Oficjalna nazwa w języku malediwskim (divehi) to Republika Państwa Wysp, albo z angielskiego Republika Malediwów. W 1965 roku Malediwy uzyskały niepodległość, wcześniej były sułtanatem, najpierw pod protektoratem holenderskim, później brytyjskim. Po trzech latach proklamowano republikę. Malediwy są krajem muzułmańskim.

W raporcie przygotowanym przez Bank Światowy we współpracy z PriceWaterhouseCoopers pod tytułem Paying Taxes: The Global Picture Malediwy znalazły się na miejscu numer jeden jako kraj z najprostszymi i najniższymi podatkami – najniższe podatki spośród 175 krajów ocenianych przez ww. raport.

Malediwy swojego czasu były na liście rajów podatkowych stosujących nieuczciwą konkurencję podatkową. Jednak w 2002 roku OECD uznało, że rozwiązania podatkowe stosowane na Malediwach są do zaakceptowania i Malediwy zostały usunięte z listy rajów podatkowych.

Jeśli interesuje Cię rejestracja spółki na Malediwach bądź też w innej lokalizacji, masz pytanie co do tej lub innej lokalizacji – skontaktuj się z nami. Pomożemy.